tiistai 21. helmikuuta 2017

KOIRANELÄMÄÄ, JYMYN KUULUMISIA

"Pari viikkoa sitten mulla oli tosi kiva ja vauhdikas viikonloppu. Päästiin nimittäin taas tapaamiseen sisarusteni kanssa. Heti piti pistää pihassa painiksi."


                                             "Porukalla tutkittiin pusikot."

                                   
                                                                 "Ja riihennurkat."


"Meitä kirmas pellolla meidän mummo, isä, melkein kaikki sisarukset ja muutama nuorisojäsenkin porukkaan mahtui. Tilda-äidillä oli muuta menoa, se ei nyt ollu mukana."


                                              "Välillä kilpailtiin pareittain."


"Jotkut viihtyivät kaksistaan omien juttujaan kuiskaillen, mää en oo noista kumpikaan."


                           "Velipoika mulle yritti jotakin julistaa, mua vähän epäilytti sen jutut."


"Sari, isäni Sulon kasvatuskodista halus tutkia miltä me jälkeläiset oikein näytetään. Meistä otettiin monta valokuvaa oikein poseerausasennoissa ja näytösjuoksutkin piti tehdä siinä peltotiellä.
Jos mää olisin sellasta ilosta hihkuvaa tyyppiä, niin Sarin lausumasta olisin hyppiny. Nimittäin Sari sano Emännälle, että "lisää ruokaa pojalle, on vähän hoikka." No sitähän mää oon aina sanonu, vaikka en oo mitään puhunu, että liian vähän ruokaa oon saanu, mää kasvava pentu. Lupas Emäntä mun annoksia suurentaa, onneks."

"No siitä sitten seuras se, että Isäntä teki ihan vaan mulle ohrasuurimomaksalaatikkoa noin niinkuin lihotuskuurin alkajaisiks. Ja mää poika popsin sitä halulla. No mitä siitä sitten seuras. Ruikulillehan mun prinssimäinen vattani siitä meni. Ja yötä myöten tässä huushollissa lauloi Dolphin -höyrypesuri.
Ruikuloin nimittäin uusille matoille ja Emännän jalkapallille ym. Monta kertaa.
Emäntä ei sitten antanu mulle oikeen mitään ruokaa, jotakin pillereitä, riisiä ja piimää vaan. Sitten ne vei mut lääkäriin kun niitä niin huolestutti josko oon kovinkin kipee. Musta otettiin verikokeet ja mitattiin kuume. Suolistotulehdus, sano lääkäri ja anto jotakin möhnää suuhun pistettäväksi ja lääkinnällistä nappulaa syötäväksi."


"Ei mua enää mikään vaivaa, sunnuntaina oltiin jo pentukoulussakin ja joka päivä on käyty lenkillä.
Yks päivä Emäntä ihmetteli kun kattelin ojanpenkkaan ja haukuin sinne. Sitten se sano mulle, ettei siellä toista koiraa ole, se on mun varjo. Mistä mää sen tiesin, oon vielä koiranpentu."
 

"Viikonloppuna meillä oli taas kolme keskenkasvusta tai teinejähän ne pojat jo on. Emäntä niille  leipo  pullaa ja pitihän mun maistaa heti tuoreeltaan onko mausteet kohdallaan. Pari ehdin maistaa kun jo sain kyytiä..."


"Tänään oli hieno päivä ja me Emännän kanssa oltiin Maantien Ihmeitä kierroksella. Kaukaa näin mulle oudon ilmestyksen lähestyvän ja jäin niitä ihan rauhassa odottelemaan."


"Sieltä tuli Emännän tuttu potkukelkan kanssa, onneksi sain vähän ensin haukkua ja sitten haistella. Ei se mitää hirveetä ollu."

"Tässä on muuten mun komee poseerauskuva, ihan omalla takapihalla otettu. Toi itteni taluttaminenkin  on mulle tuttua puuhaa. Emäntä sen mulle joskus itteltään luovuttaa."


                            "Kai se oli hyvällä tuulella kun oli niin komee keväinen ilmakin."


       "Ei mulla sitten muuta, Emäntä kai mua mainitsee omissa höpinöissään. Odotellaan kevättä."

14 kommenttia:

  1. Hieno kuva lumihangella poseeraus. Kiltti kun itse tuo talutushihnan.
    Raaka pulla paisuttaa vatsaa :) :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei tullut taikinapullasta mahavaivoja, oli niin herkkua!

      Poista
  2. Olipas se mukava postaus. Hienoja kuvia vauhdikkaasta ihanasta koirasta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jymy-Jami ON kiva, vaikka juuri tunti sitten sai hellanlevyn päälle. Oli tyhjä pizzapelti hellalla...

      Poista
  3. Olet valloittava eikä ole ihmekään, kun on tuollainen suku! Hyvä, että paranit pian vatsavaivoistasi. Vai olet alkanut kokkauspuuhiin? Ne voivat olla vaarallisia. Onneksi ihmiset huomasivat päällä olevan hellanlevyn. Rauhallista ja sopivasti riehakasta kevään jatkoa sinulle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. "Mieskokit on luokiteltu parhaiks` ruoanvalmistajiks`. Toi isäntäväki uhkas ostaa sellasen tekeleen etten enää ominneuvoin voi ainakaan hellaa käyttää. Kyllä, suku on jees."

      Poista
  4. Kyllä sulla Jymy onkin ollut kiva sukulaistapaaminen,oot saanut peuhata ja juoksennella sydämen kyllyydestä Ja vielä on tiedossa ruoka-annosten suurentelukin! Sua on niin,niin mukava seurata:)

    VastaaPoista
  5. Hih, vai eivät ruokaa anna.. On se rankkaa! ;O)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. "No oli se ...Nyt saan kunnon poikamaiset annokset, ei ole syytä valittaa. Koulussakin saan palkaksi oikeita lihapullia."

      Poista
  6. Onpas teillä ollut mukava tapaaminen ja vauhdikasta menoa! Harmillinen tuo suolistotulehdus mutta onneksi siitäkin siis jo toivuttu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. "Nyt on vatsa kunnossa, ja ruokaakin jo saan riittävästi."

      Poista
  7. Voi ihanuus mikä postaus ja kuvat♥ Hyvä että massukin kunnossa! Kauniita talvipäiviä sinne♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juuri olemme lähdössä tapaamaan kasvatuskodin emäntää ja yhtä velipoikaa, menemme Pirkanhovin TB:lle.

      Poista