perjantai 16. helmikuuta 2018

LUITA KUVAAMASSA

"Mulla on tänään totaalinen makaamispäivä. Nimittäin käytiin Eläinystävillä kuvaamassa mun luut ja nyt vähän väsyttää."


" Emäntä kerto mulle eilen, että mennään ottaa kuvat mun lonkista ja kyynärpäistä ja että sitä varten täytyy olla siisti. Mua harjattiin joka paikasta, toissapäivänä leikattiin kynnet. Annoin leikata mukisematta, kun oli makkaraa tarjolla. Isännällä ja Emännällä on työnjako: Isäntä leikkaa kynnet ja Emäntä pesee ja puunaa mut.
Emäntä otti vanhan partakoneen käsiinsä ja rupes ajaan multa tassukarvoja. Kattokaa mitä jälkee-  ei oo näyttelyyn menemistä tälläsillä tassuilla. Sais Emäntä vähän harjotella enemmän, vai mitä, mutta ei mun tassuilla."


" Meille meinas ton puunauksen kanssa tulla vähän erimielisyyksiä kun Emäntä aiko laittaa mun korviini jotakin ainetta. En antanu laittaa, nostin ylähuulen isolle rypylle ja näytin Isännän peukalolle, että mun korviin ei mitään linimenttejä laiteta. Enkä ymmärrä, miksi pitää korvia pestä jos lonkkaluista otetaan kuvia?? Ymmärrättekös te?"
"Onko muut Emännät samanlaisia hössöttäjiä kun mun Emäntä?"

"Mää olin niin ilonen kun näin pitkästä aikaa lajitovereita, nekin odotteli jotakin tutkintoa tai tutkimusta. Tossa teen tuttavuutta tumman neitokaisen kanssa. Vieressäni istu Emäntänsä sylissä sellanen musta pieni puudeli, oli aika söpö."


"Mut vietiin takahuoneeseen ja lääkärismies tutkiskeli mua ja mainitti heti, että oon komee. Ja sitten pisti mua lonkkaan piikillä, en hiavahtanutkaan. En tiä mitä se oli, mutta siihen olin vaipunu uneen , siihen lattialle Isännän jalkojen juureen.

" Siitä en tiä mitään kun mut oli viäty paareilla toiseen huaneeseen ja otettu niitä kuvia."


" Mää viä nukuin kun Emäntä oli kyselly noista mun munista, että mitä niitten kanssa pitäs tehdä vai tehdäänkö mitään. Saan pitää pallini kun oon niin kiltti, komee ja parasta AA/OO-luokkaa ja kaikenlisäks sopivasti lihava, painan nyt 53 kiloo."

"Voi käydä niin, että mun tulevaisuus saattaa olla jonkun bernikatraan isukki. Ensin kai pitää hankkia niitä ruusukkeita, niistä ne tytöt tykkää. "

"Emäntäni oli niin miälissään kun mua kehuttiin, että sillä oli posket punasina kotiin asti ja Se pyysi lausuun kiitokset äiti Tildalle, isä Sulolle ja kasvatuskotiin. "

" Terveisin Jymy-Jami Sulonpoika Myttynen-Kukkaro (os Maroussia Valente)"


"Kut nat!"

10 kommenttia:

  1. Kyllä teillä on komea poika :).

    VastaaPoista
  2. oih, ihana postaus <3 Komio koissu <3 Mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
  3. On se hyvä kuvauttaa komeankin luut. Korvalinimentistä ollaan samaa mieltä. Minunkin huulet menee mutrulle, jos korviin pitää laittaa jotain. Toisaalta Jymy-Jami, komeuden eteen pitää vähän kärsiä. Oikein komeasta tytöt tykkää vielä enemmän.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nämä viralliset kuvat ovat siksikin hyvä ottaa, että voidaan heti poissulkea kasvuhäiriöt, jotka voivat aiheuttaa nuorillakin (berneillä) ongelmia liikkumisessa, nivelvaivojen lisääntymisessä jne.

      Poista
  4. Kyllä hienoa Jymy,kun sinua on niin kehuttu. Komea poika sä ootkin ja niin kova touhuamaan,että hyvää tekee yksi päivä makoilla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Berninpaimenkoira on näyttävä ilmestys kävelytiellä kulkiessaan. Rapsutuksia tulee jokaisella lenkillä. Berninpaimenkoira ei herätä pelkoa samalla tavalla kuin esim saksanpaimenkoira. Itse en ole koskaan pelännyt minkäänlaisia koiria, vaikka lapsuudenkodissa en tottunut koiranelämään.

      Poista
  5. Ihana tarina. Minäkään en millään saa tassukarvoja nätisti leikattua. Ennen koiran tuloa pelkäsin eniten sitä, miten saan kynnet leikattua. Mutta hyvinhän se on sujunut herkkujen avulla. Mukavaa kun olette saaneet kehuja ja hyvältähän Jymy näyttääkin.

    VastaaPoista
  6. Ostin tassukarvoja varten tylppäpäiset vauvasakset, ovat aivan kelvottomat. Nyt yritän pärjätä teräväkärkisillä pikkufiskarsseilla. Meille oli suuri yllätys Jymyn "laatu" eli kuulemma pentueen paras!!! Näyttelypaineita se meille nyt tuo ja rahanmenoa, pitää käyttää uimassa, hierojalla, trimmaajalla parikin kertaa, näyttelytreeneissä, yksityistunneilla ja vaikka mitä...

    VastaaPoista