sunnuntai 18. kesäkuuta 2017

PINNASÄNGYSTÄ PERMANNOLLE

"Meillä pyöri tänään Emäntä-niminen trombi. Tänne kuulemma odotetaan taas tulevalla viikolla tätilikkoja huoltojoukkoineen aikamoinen revohka. Sen takia me ollaan oltu mattopyykilläkin monta kertaa. 
Munkin kämppä siivottiin nurkkia myöten. Mun pinnasänkykin vietiin kesäks varastoon. Eikös ne ihmislapsetkin vieroteta pinnasängystä kun ne kasvaa sopivan kokoseks? Mää jo olen sellanen -iso. Tuolla pöydän alla verhojen takana on ollu mun ikioma lämmin ja turvallinen pesä.  Talven aikana muotoilin patjan sellaiseen kuosiin, että uusi on kai hankittava tulevaks talveks. Nykyään mää nukun vain viileällä permannolla ilman patjaa.
Mun untani  vartioi tollanen Yksisarvisesta haaveileva neito. Miks, vaikka mää oon  ihan lähellä?"



Ja verhon takaa oon herätessäni nähny ensimmäisenä unisen mummon. Mun Emäntäkin on tollanen  jo vähän vanhahtava lady tai joku...
Mun kämppä on siis niinkun taidesalonki tai galleria."


"Eilen Emäntäni oli jo päivällä tosi uninen ja mentiin yhdessä leikkimökkiin loikoilemaan. En ollu siellä koskaan oleillu ja vähän mua kyllä jännitti."


 "Leikkimökin ovesta näin kun toi Puolen Hehtaarin Metsän Nalle Puh tuijotti mua. En ollu sitäkään ennen tavannu silmästä silmään. Kumma tyyppi,  se on jaksanu hymyillä samoilla ilmoilla jo kuudetta kesää."


                           "Emäntä luki ittekseen viimevuosituhannen rakkaushaikailuja,
 

                                          ja mää tahdistin sydäntyynyä ."


"Veispuukissa Emäntä oli maininnu musta: kaiken se ottaa ja kaiken se järsii. Toikin sydäntyyny vasta 12 vuotta vanha. Mitä se sillä tarkotti, tiätääks kukaan?"

"Kesäpäiviä Teille ystävät ja kylänkoirat, toivoo Jymy-Jami Sulonpoika Myttynen -Kukkaro (os Maroussia Valente)



6 kommenttia:

  1. Hauska postaus ja suloinen koira! Mukavaa alkavaa viikkoa! P.s. blogissani on synttäriarvonta:)

    VastaaPoista
  2. Nuoren miehen elämässä tapahtuu muutoksia. Toisin kuin monen muun jannun elämään, elämääsi kuuluu myös nostalgiaa, estetiikkaa, kenties ripaus romantiikkaakin. Kiitos ihanan emäntäsi. Hyvää kesän jatkoa teille molemmille

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nuoret tarvitsevat monenlaisia elämyksiä jo elämänsä alkutaipaleella.
      Kiitos, samoin Sinulle ja perheellesi!

      Poista
  3. Vai "kaiken se ottaa ja kaiken se järsii" :) Mistähän, Jymy, se emäntä on tuollaisen sanonnan keksinyt...osaatko yhtään arvata :) Mukavaa kesää koiralle ja emännälle !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. "Eiköhän Emäntäkin ole Isoa Kirjaa lueskellut...Ja ainakin kesäaikana vastaavaa sanapartta kuullaan hartaudella monien holvien alla. Lämpimiä kesäpäiviä Sinulle ja perheellesi."

      Poista