lauantai 8. syyskuuta 2018

"SYNTYMÄKODIN TANHUVILLA"


"Tänään oli sellanen päivä, että mää pääsin  juakseen mun syntymäkotini tantereille. Siellä oli jo odottamassa Kasvatusemäntä ja lauma munnäkösiä lajitovereita. Mulle ne ei ollu verisukua, ne oli x-iä, mutta saman talon kasvatteja kumminkin. Ne on syntyny viime syksynä.


Esittäytyminen tietenkin tehtiin korrektisti, mää tervehdin oikein ääntä päästämällä, vanhin porukasta kun olin. 
(Emäntä jätti mulle eilisen pesun ja puunauksen jälkeen tuntomerkit takakoipiin, noista tupsuista mut sitten tänään tunnistettiin.)


Se oli yhtä hippuloitten vinkumista kun meitä ainakin viis kölvia kirmas kuka nopeemmin siellä tanhuvilla. Välillä me painittiin niinkun  kokeeks kuka saa olla pomo. Mää tossa näyttelen purukalustollani, että älä sää pikkujäbä yritä!


 Yks´turkulainen jässikkä kiinnosti mua niin kamalasti, että kiähnäsin sen kimpussa enemmän kun toisten. Me kommunikoitiin syvillä ja lyhyillä kurkkuäänillä toistemme kanssa. Emännät siihen vähän puuttu ja meitä käskettiin käyttäytyyn asiallisesti. Mistä me tiedetään mitä se asiallisuus on?! Kyllä koirat voi toisilleen murista leikin aikana. Taas mää näköjään oon altavastaajana...


Kyllä me sovussakin oltiin, huilattiin Emäntien jalkojen juuressa pöydän alla.


 Noitten veljesten sisko tulla pölähti joukkoon tummaan ja voi sitä riamua kun ne kaikki veljet ja mää kirmattiin sen neitokoiran perässä pitkin pihaa. Se oli semmosta menoo, että pois tieltä risut ja männynkävyt, Isännät ja Emännät ja muut Luojan luomat.


Toi seurustelu samanmielisten kanssa on kun panis mielihyväpankkiin pesämunaa hiljasempia aikoja varten. Oli tää taas niin arvokas päivä!


Kiitosta vaan syntymäkodin Tuulalle ja Susannelle ja kaikille muille uusille tuttavuuksille, oli kiva tavata!


Ai niin, sain kunnonkohotuskehoituksen: mun pitäs alkaa harrastaan allasuintia. Emäntä kai mut sinne kohta raahaa... Eisevväliä, voin mennäkin jos palkkioista sovitaan...

 Nyt mää otan kunnon torkut kuorsauksen kera! Juastaan taas kun tavataan!

Terveisin Jymy-Jami Sulonpoika Myttynen -Kukkaro (os Maroussia Valente)




10 kommenttia:

  1. Taisi olla kiva mutta uuvuttava tapaaminen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Parin tunnin telmiminen kavereitten kanssa vie koirasta puhdin. Uni maittoi illalla kuorsauksen kera!

      Poista
  2. Mukavatkin reissut uuvuttaa...ja oma koti paras nukkumapaikka.EIKÖ??
    Ihania karvanaama kavereita sinulla Jymy-Jami Sulonpoika Myttynen-Kukkaro:)
    on sinulla ihana nimikin.Huuteleeko sinun emäntä aina "koko nimellä" vai onko sinulla jokin rakas-HÖPÖTYS NIMI:) :))Olen Venäläis Eurooppalainenlaika,minua luulevat aina karhukoiraksi,en ole kuulevinaan sellaista tarinaa,onneksi emäntäni "korjaa rodun" ja minun "oman-arvon tuntoni noin ei saa kolahdusta"Syys terveisin.PohjoisPohjanmaan,kommein koira;))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. "Olen kuullut rodustasi, en muista missä??? Pohojammaalla toi komeus näkyykin kauas kun on niin laakeeta aukeeta monessa paikassa. Kotona mää oon Jami, blogissa kuljen salanimellä Jymy... Isännän salanimi on Matti Kukkaro, ja Emännän Rouva Myttynen.

      Poista
    2. sen verran korjaan minä asun Pohjois-Pohjanmaalla,elikkä entinen Oulun lääni:))
      SAAT ANTEEKSI:) ,en minäkään Suomea ihan joka kolokka tunne,mutta näin reviirini laajenee:))Mutta tervehditään kuitenkin hännän heilautuksella ,jos törmäämme,Privet:))

      Poista
    3. Ai niin, täältä Pirkanmaalta katsottuna kaikki ylhäällä oleva on Pohjanmaata ja siitä ylöspäin on Lappi. Kerran olen ollut automatkalla Rovaniemellä, sen ainoan kerran olen nähnyt pohjoisempaa Suomea.

      Poista
  3. Voi Jymy, sulla taisi olla hauska päivä, ainahan sitä samanmielisten kanssa viihtyy :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. " Totta, oli hauskaa tavata kavereita vaikka sukulaisia ei oltukaan. Siskot ja veljet tapasivat kesällä, silloin ei päästy tapaamiseen."

      Poista
  4. Voi miten huippu päivä sinulla onkaan ollut Jymy❤ Kivoja tuollaiset! Kyllä siellä on tanner tosiaan tömissyt kun ollette irroitelleet:) Kivaa alkanutta syksyä sinulle ja kotiväelle❤

    VastaaPoista
  5. Mahtava päivä sinulla. Voin vain kuvitella menon ja meiningin, kun monta sataa kiloa koiraa painaa pitkin tannerta. Kaksikymmentä tassua ja rutosti nuorta energiaa. Olisi ollut hauskaa olla katsomassa menoanne.
    Kaikkea hyvää syksyysi!

    VastaaPoista