sunnuntai 23. huhtikuuta 2017

NAISENKAATO ON PELOTTAVAA

" Mulla kävi tossa illansuussa vähän kamala tapaus.
Olin ihan kaikessa rauhassa vetäny Emännän taimien päältä niitä lämmittävän harson ja sen kanssa riehuskellessa kuulin kauheen tömähdyksen kun mun viereen kellahti tommonen:"


"Mää olin ens että mitä mitä ja haukuin Emäntää apuun ja se tulikin ihan heti kun mää en yleensä turhia hauku. Mitä nyt komennan vesikippoo täyttämään tai hätätilannetta ulos korjaamaan. Ja joskus ihan vaan huvikseni käyttelen äänijänteitäni. Niin kai ne uuperalaulajatkin kotonaan tekee."


"No Emäntä tuli ja alko heti lohduttaan mua että ookkosääjäänytätitorsonalletätitorso on ihan kilttieisemitäänkoiranpennuilletee. Emäntä ei eres henkittänyt välillä kun se mua niin lohrutti.
Siitä se ei sanonu mitään kun mää olin silpunnu sen taimien peiton ihan postimerkin kokosiks. Keräs vaan tyynesti silput roskikseen ja taputti mua ja sano "hyväpoikahyväpoikakunilmotitreippaasti."


"Tää torso on väliaikaisesti mun makuuhuoneessa pois isäntäväen pikkurempan tavaroitten tieltä."

"Emäntä kuulu Isännälle puhuvan, että toivottavasti mulle ei jää kammoa vieraista naisista jotka kulkee valkosessa alushameessa. Etten mää aina luule, että ne heti kaatuu mun päälle. Onneks sellasia kuulemma kulkee vain vähäisissä määrin meidän kylätiellä. Emäntä jätti sen vielä mun seuraksi täksikin yöksi. Onneks se on ihan päätön tapaus, ettei tarvi sen tuijotusta pelätä."

"Muuten on ollu ihan kiva mulla, paitti aamupäivällä kun Emäntä ja Isäntä meinas mennä asioille Bauhausiin ja mun piti tulla sisälle. Tiesin sen kun niillä oli pyhävaatteet päällä. Ne houkutteli mua rustoluulla sisälle. No määhän sieppasin sen ja menin leikkimökin taakse sillä herkutteleen enkä tullu sisälle vaikka ne kuinka mua, Emäntäkin käsilaukku ja pitkä huivi heiluen, yritti saada mua kiinni.
Sitten vasta tulin kun ne lopetti ja istu keinuun. Sain vielä herkkupalankin kun kiltisti jäin kotiin."

"Kivaa viikkoa kaikille kavereille, toivottelen mää: Jymy-Jami Sulonpoika Myttynen-Kukkaro (os Maroussia Valente), melkein 9 kk ja 47 kiloo."


10 kommenttia:

  1. Oot sinä ihana, Jymy. Kaikkea sattuu ja tapahtuu... Onneksi ei käynyt pahasti. ;O)

    VastaaPoista
  2. Kylläpä aika rientää. Pian sinäkin Jymy saat sanoa, että niin ne vuodet rientää. Eikös niin pruukata sanoa, kun täyttää vuoden? Sinulle kyllä sattuu ja tapahtuu. Harva on sinun iässä vielä naisia kaatanut. Loppu hyvin, kaikki hyvin. Hyvää tätä viikkoa sinulle ja isäntäväellesi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. "Juu, kai ne muutkin pojjaat ensimmäistä kaatoaan vähän pelästyy..."

      Poista
  3. Kiitos Jymy ja Jymyn emänätä herkullisesta maanantaipäivän avauksesta (tai sunnuntainahan tämä on jo postattu, mutta maanantaipäivän puolella minä tälle jutulle täällä hekottelen)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jymyn kanssa sattuu ja tapahtuu, yleensä hauskanpuoleisia tapahtumia.

      Poista
  4. Kyllä päättömiä naisia kannattaa varoa :) Sinäpä olet Jymy ottanut mallia Elmosta siinä, ettei sitä tulla käskystä, jos on muuta mielenkiintoisempaa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitä taitaa olla liikkeellä, sitä korvattomuutta ja päätöntäkin menoa. Aurinkoista viikkoa!

      Poista
  5. Vastaukset
    1. Tervetuloa! Toivottavasti viihdyt! Toisessa blogissani päivittelen meininkejäni puutarhassa http://www.mummukanjutustelua.blogspot.fi

      Poista