sunnuntai 6. joulukuuta 2015

KIRJEITÄ TUNTEMATTOMILLE

Sukujuurien etsintä on edennyt sellaiseen vaiheeseen, että olen lähettänyt muutaman kirjeen ihmisille, joilla on etsimäni sukunimi. Muutamalle Savonlinnan seudulla asuvalle Pölläsellle lähetin kirjeen jossa tiedustelin tuntisivatko he nimeämiäni henkilöitä menneisyydestään. Yllätys yllätys: kaksi Pöllästen piiriin kuuluvaa minulle jo soitti! Olen hämmästynyt ja erittäin ilahtunut vaikka kyselyni ei aivan toivottua tulosta tuonutkaan.
Kirkkoherranvirastostakin soitettiin ja sain kuulla, että ensimmäisen Pölläseni, eli Abel Pölläsen s 1856 nimi ei arkistossa ole, koska sitä on alettu pitää vasta 1860. Seuraava etappi on Maakunta-arkisto.
Myttysillekin lähetin kirjeet, sieltä en vielä vastausta ole saanut. Jännittävää!

Tänään olin kirjoittamassa paria juttua kun talo meni pimeäksi ja tekstit häipyivät. Parikin kertaa.

"Mitä täällä tapahtuu, onko sähkökatko?"
 "Ei oo, mää vaan vaihran noita valokytkimiä."
"Nyt, pyhänä, Itsenäisyyspäivänä? Mun tekstit häipyy kun netti katkee."
"Jaa, mää en tiänny mitä sää teet."
Nyt on sitten vaihdettu uudet valokytkimet kaikkiin huoneisiin minulle taaskaan mitään puhumatta. Tai no, en minä siihen mitään olisi sanonutkaan.

Ulkona on niin rankka vesisade, ettei ulkolyhtyihinkään voinut kynttilöitä sytyttää.

Nyt on aika rauhoittua viettämään Itsenäisyypäivän iltaa TV-ääressä.


                                                  Hyvää Itsenäisyyspäivää!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti