lauantai 26. elokuuta 2017

"MUMMI, ONKO SULLA VILLAHOUSUJA?"

-kysyi viikonloppupojanpoika Veeti kun kyläkauppareissultaan jääkylmänä kotiutui kesäajan viimeisenä lauantai-iltana. Iltaherkkuja oli hakenut.
"Ei  nykymummit enää villahousuja käytä, mutta katsotaan mitä kaapista löytyy."
Pappa siihen tokaisemaan:"Onko viälä tallessa ne mun harmaat villahousut?"
"Yläkaapissa on."
Sieltähän ne löytyivät hyvästä tallesta kuten myrkynvihreä villapaitakin.
"Nää on mun vanhat, mun täti on nää joskus mulle kutonu. Tän villapaidan sain rippilahjaks´ 1961 ja sitä oon pitäny mää ja kaikki sun sedät. Isäs tätä piti eniten kun jääkiakkoili. Ja nää villahousut on yhtä vanhat. Sää saat nää sitten vuorostas ens´ kesänä rippilahjaks´. Nää on oikeeta retroo."


                                                          Teinipojan syksymuotia!

"Mulla on ollu vähän kiireinen päivä kun oon joutunu kyykkiin takapihalla monta kertaa.
En oo ennen tota Dove Menniä saanu maistaa, mutta eilen ton purkin yletyin siappamaan kylpyhuoneen hyllyltä. Tutustumistarjouksena sitten sen ripulin sain."


"Näin viikonlopun kunniaks´ mää oon nyt sisäisestikin puhdas. Takapihalla tuoksuu Dove Men."


                                      "Saattaaks´joku mua vai meenkö itte?"

     "Hyvää viikonloppua, terveisin Jymy-Jami Myttynen-Kukkaro (os Maroussia Valente)"

12 kommenttia:

  1. Jopas on fiksu nuorukainen, kun ymmärtää lämpimän pukeutumisen päälle. Kuule Jymy, syö Mennenin sijasta vaikkapa Volttareenia. Se on hyvää, ainakin meidän Hanin mielestä. Kun olen käyttänyt sitä, Hani yrittää väkisin nuolla minua. No, ehkä se auttaa sisäisesti Hanin nivelrikkoon. Eikä se käy vatsan päälle. Hyvää viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämä poika viihtyy isänsä tavoin luomissani myssyissä ja muissa asusteissa. Ja on muutenkin toisinto isästään, Kolmannesta Pojasta.
      Nyt Jymy ei ota leikkikalukseen tyhjääkään mustaa pulloa. Oppi kerrasta!

      Poista
  2. Voi ihana tuota Jymyä! Terveiset ja halaukset Jymylle.

    VastaaPoista
  3. Elmon kohtalo-toveri :( Meiän täytyy tänään lyhentää Elmon takamus-karvoja, illalla (tai oikeastaan yöllä, kun mies tuli) saatiin pestyä se, onneks ei sillä taida enää olla ripulia... Toivottavasi Jymykin on parantunut. Tuosta villahousu jutusta tuli mieleen, että ennen nuorena kun oltiin äidin lapsuusmökillä ja oltiin serkun kanssa uitu ja leikitty purossa, niin että oltiin ihan huulet sinisinä, niin sain päälleni enon entisen villapaidan, ihanan lämmin :) Taisin saada sen sitten kotiinkin, kun oli kutistunut enolle pieneksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nämä eiliset villavaatteet säilytetään meillä aarteena, nyt niitä käyttää jo kolmas polvi. Koiran ripuli ei ole kivaa siivottavaa, Jymyllä tämä oli vasta toinen elinaikanaan, eikä tämäkään kestänyt kuin päivän.Saiko Elmo lääkkeeski AB-piimää?

      Poista
    2. Elmolla on aina silloin tällöin ripuli...onneksi ei kuitenkaan kovin usein...ei olla annettu mitään lääkkeeksi, vain sen päivän paasto...se on yleensä auttanut...

      Poista
  4. Komealta näyttää nuorimies ja varmasti on lämmin:)😍 Voi Jymy..nyt kyllä tuoksut hyvälle:))♥ Leppoisaa sunnuntaipäivää sinne!

    VastaaPoista
  5. Voi tuota ihanaa koiran koltiaista <3 Hienoa on teini poijjaan muotikin :) Mukavaa uutta viikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tervetuloa lukijaksi, Maatiaiskananen! Jymy on vielä koltiaisen iässä, mutta laskusuunnassa ollaan. Jälkipolvikatraassa (12) on ainakin yksi muotiuskalikko, hyvä niin.

      Poista
  6. Mukavaa alkavaa viikkoa myös täältä Rufuksen kera.

    VastaaPoista