lauantai 16. huhtikuuta 2016

NYT ON ELÄMÄ VAIHEESSA

Entisellä työkaverilla oli tapana ilmaista, että joku asia on "vaiheessa" kun se oli keskeneräinen.
Nyt on meidänkin perheen elämä "vaiheessa" kun on niin paljon pohdittavaa ja päätettävää.
Nimittäin: meidät hyväksyttiin asumisoikeusasunnon hakijaksi ja vieläpä saajaksi!
Palataanpa alkuun:
Me- herra Kukkaro ja minä- rouva Myttynen olemme jo ylittäneet erään merkkipaalun, eli 70-vuoden iän.
Siitä on seurannut se, että viimeisten tulevien vuosien asumista on alettu ajatella yhä useammin. (Totta puhuen, se ajattelu on ollut vain minun päässäni.) Päätöksiä ei olla tehty.
Tammikuussa ikäiseni serkkutyttö syntymäpäiväonnitteluja soitellessaan mainitsi, että ovat muuttamassa kevään aikana omakotitalostaan asumisoikeusasuntoon.
 Asumisoikeusasuntoon? Kuinka se on mahdollista omakotitalon omistajalle? Omaisuusrajat?
Sattumalta huomasin lehdestä, että Tampereelle Niemenrantaan on tulossa asumisoikeustalo. Minä siitä selvää ottamaan ja heti tekemään hakemusta asumisoikeusnumeron saamiseksi. 55+ ikäisille ei ole omaisuus- eikä muitakaan rajotteita asumisoikeusasuntoa hakiessa.Viikko kului ja posti toi numeroksi  35xx. Aika iso numero. Puolisolla olin luettanut ja näyttänyt talon esitteen mitä tämä hakemus koski. Ei pannut hanttiin. Monta keskustelua kyllä käytiin.
Taloesitteestä valittiin meille sopiva asunto ja hakemus laitettiin menemään. Ja ajeltiin katsomassa Niemenrannassa. Taas. Nyt oikeassa osoitteessa.


 Asiaan vihkiytyneelle (minulle) työmaan hahmottaminen on helppoa, puolisolle taas ei. Tässä kohdassa minun oli syytä olla enempi hiljaa kuin hehkuttaa tulevaa.


                        Omassa visiossani on "meidän" kerros ja asunto juuri nostettu paikalleen. Viisi kerrosta tulee vielä päälle.



Aika nopealla aikataululla näitä elämän tärkeitä päätöksiä on täytynyt itsellekin mieleen ajaa. Puolisolla tämä kehitys on ollut hitaanlaista. Lähes viidenkymmenen vuoden yhdessäoloajan kuluessa olen oppinut joskus vaikenemaankin ja jättämään päätöksenteon Puolisolle. Nyt asia on kuitenkin niin  merkittävä, että olen hyvillä perusteluilla ja myötäilemällä Puolison ajatuksia saanut hänenkin mielensä muuttumaan jyrkästä eistä myönteiseen päätökseen. 
Eli yhteisellä päätöksellä taidamme muuttaa helmikuussa 2017 Niemenrantaan asumisoikeusasuntoon.

Ratikkakin tullee kulkemaan ikkunan alta, joskus 2027.

Arvatkaapa mikä vielä on edessä?

No päätös nykyisen kodin myymisestä.

Ja se ei ainakaan tule olemaan helppo juttu.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti