keskiviikko 3. helmikuuta 2016

OLEN SAANUT HYVÄÄ PALVELUA

Joskus on tullut luettua ihmisten juttuja saamastaan huonosta kohtelusta esimerkiksi Kelassa, terveyskeskuksessa tai muussa yleishyödyllisessä palveluyksikössä.
Minulla on viimeaikaisista  kokemuksista hyvää kerrottavaa.
Hoitelen lähipiiriläisen asioita valtakirjalla mm Kelassa. Piti uusia asumistukihakemus, sillä oli aikamäärä. Hakemus- kuten moni käyttäjä tietääkin- pitää sisällään monta liitettä joita pitää haahuilla eri paikoista.
Vein henkilökohtaisesti paikalliseen Kelaan mahdollisimman perusteellisesti täytetyn hakemuksen maininnalla, että vielä puuttuva liite tulee myöhemmin kunhan posti sen Ruotsista toimittaa. Kului muutama aika niin Kelasta soitettiin ja muistutettiin puuttuvasta liitteestä. Toimitin sen pikimiten ja asia saatiin etenemään.
Palvelu oli joustavaa ja ystävällistä. Kuten ennenkin.

Toisen mieltälämmittävän palvelun sain eräästä erityisyksiköstä kun eilen tiedustelin lähipiiriläiselle kuntoutuspaikkaa.
"Voitteko tulla huomenna!"
Kiitos!
Kolmas onnistuminen oli kun hankin kuljetusta.
"Soititte vastaajaan, aikamme ovat silloin ja silloin,niinä ja niinä päivinä!" Ei käy!
Soitto paikalliseen taksipalveluun: "Voitteko auttaa, vaikka tilaan autoa eri kunnasta?"
"Siis auto tulee klo niin ja niin siihen ja siihen paikkaan."
Kiitos!
Neljäs onnistuminen oli kuljetuksen päässä.
"Päivää, päivää, mehän olemmekin jo tuttuja." Sanoi lääkäri ja puristi kättä tuttavallisesti.
Keskustelullekin riitti aikaa.
"Me varaammekin tämän viimeisen paikan!"
Lähipiiriläinen pääsi kuntoutukseen.
Kiitos!
Piti tilata lähipiiriläiselle aika omalääkärille.
"Odotusaika on noin kymmenen minuuttia."
"Soitan aikaa tälle ja tälle henkilölle tästä ja tästä asiasta ja vielä tämäkin pitäisi tarkistaa."
"Sopiiko tämä ja tämä aika?" Ei tarvinnut kuukausia odottaa.
Kiitos!
Sain ison määrän asioita hoidettua ilman erityistä takkuamista vaikka asioin ison kaupungin virastoissa.

Huolet oli vähäksi aikaa heitetty ties minne ja  päätin vähän shoppailla.
Löysin kauppakeskuksen vaaterekiltä mukavannäköisen nutun itselleni. En viitsinyt käydä sitä sovittamaan.
"Voisitko pukea tämän päällesi, näkisin paremmin sen mallin?"
Nuori myyjätär pukeutui nuttuun.
"Käännytkö vielä ympäri, näen sen takaa!"
Ostin nutun ja vielä hamosenkin.
Tulevalla viikolla on pieni lomanen tiedossa ja uutta vaatetta on mukava matkalle saada.

Ei päivä aivan ongelmitta sujunut.
Oli toisen lähipiiriläisen laskujenmaksupäivä.
Verkkopankki moitti: "Käyttäjätunnus ja salasana eivät täsmää. Kokeile sitä ja sitä."
 Kokeilin mitä pyydettiin. Ei onnistunut. Vaihdoin konetta, jospa asetukset ovat erilaiset.
"Käyttäjätunnus ja salasana eivät täsmää. Kokeile sitä ja  sitä." Sitten tuli kehoitus:" Ota yhteys pankkiin merkillä se ja se."
Olisi sitä kyllä muitakin kiireitä kun mennä eläkkeenmaksupäivien aikaan paikalliseen 10-13 aukiolevaan pankkiin.  Kampaajallekin pitäisi ehtiä.
Ja kirjoittaa kirjoittajapiiriin juttu ennen viikonvaihdetta.
Ja lauantaina osallistua sukututkimuksen peruskoulutukseen.

Joku asia mitä pitäisi toimittaa jäi vielä vaivaamaan, mutta jääköön nyt toiseen kertaan.





2 kommenttia:

  1. Mukava että sinun kohdalle on sattunut hyvää palvelua, on se paljon itsestäkin kiinni. Olen eka kertaa sun blogissa ja liityin lukijaksikin. Ois kiva jos haluaisit tulla vasta vierailulle Aurinkokujallekkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Unelmapaikalla saatkin kulkea -Aurinkokujalla. Minäkin tulen sinne poikkeamaan!

      Poista